KERK

TUMULT IN GENT 4
24 – 27.03.2016

KERK was even van het toneel verdwenen, maar niet getreurd! KERK TWEE ontwaakt op TIG#4 uit zijn winterslaap en bouwt verder aan de brug tussen kunst, creatie, plezier en zijn buurtbewoners. Of zoals ze zelf zeggen: “Samen met de KERKbewoners wil KERK een plek op maat van de buurt zijn.” Mis ook zeker onze tumultueuze afterparty van TIG#4 niet, op zaterdag vanaf 22u!
ALLE DAGEN OPEN

Adres: Kerkstraat 24 (Gentbrugge)
website

KUNSTENAARS

Chantal Van Rijt

In ‘A History’ zet Chantal Van Rijt de objectivering van de wereld centraal. Binnen haar werk verwijst ze regelmatig naar wereldgeschiedenis en oorlogsvoering. De ultieme objectivering is voor haar de dood. Wat na de dood overblijft, is slechts materiaal. Het werk is vierdelig en kan elk op zichzelf staan en afzonderlijk van elkaar opgehangen worden.

Ash Bowland

Ash Bowland (25) is een beeldende kunstenares die zich op fotografie toespitst, en de mogelijkheden daarvan aftast. Een spiegel is daarvoor een veelvoorkomend materiaal.

Marnik Neven

Aan de basis van 'Manual copy' ligt een tekening van een cirkeltje. Het doel is om dit cirkeltje zo nauwkeurig mogelijk over te tekenen op een tweede blad, maar wel zonder het origineel te mogen bekijken. Zo verandert een schijnbaar alledaags object naar een echt streefdoel.

Dries Segers

Segers’ werk ‘Building human sculptures’ is uitgemond in drie delen met elk hun eigen oorsprong. Het deel ‘cars’ handelt over de auto met een eenvormig uiterlijk waarvan de uitstraling verandert na een hagelstorm. 'Kelvin’ is een onderzoek naar artificieel licht dat aanwezig is op wegen. Het laatste deel, ‘sunset at seaside’ zoom in op design.

Aljocha Hamerlynck

Hamerlynck maakt het liefst werken die de kijker echt kan beleven. De toeschouwer moet mee kunnen spelen. Dat het geen tekst nodig heeft om het te kunnen plaatsen, sluit diepgang niet uit. Naast pure fotografie combineert Hamerlynck graag beeld met poëtische proza.

Carmen De Vos

Carmen De Vos is een experimentele freelance fotografe met een drang naar imperfecties. Ze is geïntrigeerd door de onbetrouwbaarheid van het menselijke geheugen.

Ann-Sophie Deproost

Ann-Sophie Deproost is gefascineerd door 'zijn' in tijd én in ruimte. Hoe de mens zich verhoudt tot anderen, zichzelf en de wereld rond zich. Waar hij misleidt wordt en hoe hij kijkt naar reflectie. Via beelden filosofeert Deproost over het dagelijkse leven.

Michiel De Cleene

Elk beeld in zijn eerdere reeks ‘scope’ is gemaakt vanuit het landschap met de blik gericht op een toeristisch uitkijkpunt. Het ideale zicht ligt zo buiten het bereik van het beeld. De kijker staat oog in oog met de starende toerist. Voor TIG#4 gaat De Cleene opnieuw zoeken naar een manier om de confrontatie van verschillende blikken te enten op een nieuwe ruimte en context.

Eva Claus

Het maken van foto’s is voor Claus een manier om zich te ontwikkelen. Ze probeert de wereld te analyseren op basis van wat ze op foto’s ziet. De fotografe tracht de toeschouwer een innerlijke ervaring mee te geven. Daarom is de presentatie van haar foto’s heel belangrijk. Werk, tijd en ruimte moeten met elkaar samensmelten.

Thomas Peeters (Black Factory)

Het leven houdt ons in zijn greep. Het beleeft ons. Het overheerst ons. We dansen naar zijn pijpen. En incasseren zijn klappen. Het leven houdt ons aan de gang. Het laat ons werken. En vechten. Maar er is een plek waar het ons niet ziet: de gedachtewereld. In deze mentale ruimten gaan en staan onze vrije gedachten waar ze willen.

Mathias Casaer

Het "Cabinet des paysages vraiment connues" is een virtueel werkinstrument, een computerprogramma, dat Casaer in 2013 creëerde als tegengewicht voor zijn schilderkundige onderzoek. Het toont een continue driedimensionale simulatie van een willekeurige sequentie 'landschappen' gevormd door lijnen die in elkaar overgaan.

Lydia Debeer

Lydia Debeer stelt twee nieuwe videowerken voor die samen tot stand zijn gekomen. Ze hebben op vlak van thematiek zeer veel raakvlakken. Debeer ziet het niet als een tweeluik, maar wel als een miniserie over onvervulbare verlangens. Het soort verlangen dat je niet enkel vindt in de liefde, maar ook in het maakproces van een kunstenaar, in het op de vlucht zijn, in de confrontatie met het sublieme.

Martijn Petrus

Petrus' werk focust zich op de perceptie van natuurlijke omgevingen. Door het combineren van de echte beelden met artificieel materiaal zoals 3D animatie en kunststof sculpturen wordt de natuur ge-update naar een soort post-internet digitale kwaliteit.
ALLE DAGEN – 19u00

Maxim Storms

‘The Great Performance’ is het zelf gecreëerde universum van Maxim Storms en bezit twee thema’s onder de vleugels: teleurstelling en hoop. Kortom: het theatrale tafereel net na de climax. Via beeldende kunst, performances of korte interacties. Hiermee treedt hij evenwel uit de wereld van ‘afgewerkte kunst’ en ‘voorstellingen’.